sâmbătă, 4 octombrie 2008

Macedonia- prima mea misiune transculturala!



Pentru inceput, uite cateva informatii despre Macedonia:


Nume oficial: Fosta Republica Iugoslava Macedonia (FYROM prescurtarea internationala)
Nume lung local: Republika Makedonija/Republica Macedonia
Localizare: Sud-Estul Europei, Peninsula Balcanica
Suprafata: 25.713 km patrati

Capitala: Skoplie
Independenta:
17 Septembrie 1991
Populatie:
2.046.209 in 2001
Nationalitati:
Macedoneni 66,6%, Albanezi 22,7%, Turci 4%, Tigani 2,2%, Sarbi 2,1%, altele 2,4%
Limbi vorbite: Macedoneana 70%, Albaneza 21%, Turca 3%, Sarbo-Croata 3%
Religii: Ortodocsi 67%, Musulmani 30%, altele 3%
Clima:
veri si toamne calde si uscate si ierni relativ reci si cu multa zapada.

Am fost in Macedonia timp de o luna de zile, impreuna cu o echipa de 9 persoane.
Am slujit bisericii de acolo, care era in crestere.

Ma tot intrebam la inceput misiunii, de ce Dumnezeu m-a trimis in Macedonia. Nu prea imi vedeam eu locul acolo. Si in timp ce vizitam cateva familii, Dumnezeu mi-a aratat unul din motive.
Era ultima familie pe care o vizitam in ziua aceea si sincera sa fiu, nu prea mai avem chef sa vorbesc cu oamenii. Eram obosita si vroiam sa plec cat mai repede acasa. In timp ce statea in fata casei si asteptam ca liderii sa spuna "Sa mergem", am simtit sa intru in casa. Ciudat! Am intrat in casa si am dat de o fata care m-a intampinat zambind. M-a invitat in camera ei si am inceput sa povestim. Ea a inceput sa-mi povesteasca despre viata ei.
Era necasatorita, insa avea un copil. Tatal copilului nu l-a recunoscut niciodata ca fiind copilul lui. Familia ei era destul de saraca. De abia aveau mancare si nici unul dintre ei (era mama,tatal ei, sora ei care avea si ea un copil si ea, impreuna cu fiul ei) nu lucra.
Am ramas socata cand a continuat sa imi spuna despre viata ei. Era asa multa ura in inima ei. Isi ura parintii si isi ura asa de mult mama. Chiar mi-a spus ca ii dorea moartea.
Am avut ocazia sa impartasesc cu ea despre copilaria mea si despre faptul ca nu am avut un tata in viata mea. Ea a fost surprinsa de faptul ca l-am iertat pe tata, in ciuda faptului ca m-a parasit.
A fost asa de fain ca am putut vorbi cu ea despre Dumnezeu, despre cum El m-a ajutat sa il iert si despre faptul ca atunci cand nu iertam o persoana, o tinem legata.
M-am rugat pentru ea si am vrut sa o vad salvata. Asa ca am continuat sa ma rog pentru ea.
Stiam ca Dumnezeu o vrea pentru El, pentru ca murise pe cruce pentru ea.


Trecusera cateva zile si duminica am mers la biserica din Kratovo. Spre mirarea mea ea era acolo, impreuna cu sora ei. M-am bucurat asa de mult sa o vad din nou, de data aceasta, ea era gata pentru a fi schimbata.
In acea duminica ea si-a predat viata in mana Domnului. Si asta nu a fost tot: impreuna cu ea toata familia ei s-au decis sa-L urmeze pe Isus. YYYYYAAAAY! A fost una din cea mai fericita zi din viata mea!
Am vazut asa multa schimbare in viata lor ca si familie. Am vazut cum ei au inceput sa se iubeasca, cum ura a fost inlocuita cu dragostea lui Dumnezeu.

Am petrecut mult timp cu tinerii din Macedonia. Ei obisnuiau sa iasa in fiecare seara pe strazi, sa se distreze, sa fumeze si sa bea. Asta era tot ce faceau. Multi dintre ei nu aveau locuri de munca, din cauza ca Macedonia e o tara saraca si nu prea au fabrici sau locuri unde oamenii sa munceasca. Multi dintre ei vroiau sa plece din tara pentru ca nu aveau nici un viitor.

Rata sinuciderilor era foarte mare in Kratovo. Ne-am rugat viata peste Macedonia, peste generatia de tineri, speranta...si am vazut rezultate. Cat timp am stat in Kratovo, rata sinuciderilor a scazut. Slava Domnului.


Am avut un timp super fain in Macedonia. S-au intors la Cristos 4 persoane. Ma bucur asa de mult ca Dumnezeu a ales ca eu sa fiu acolo si sa fiu un exemplu pentru acei tineri si sa am impact in viata lor.



~una din masinile lor :-> ~

~program cu copiii~

Un comentariu:

johnpecan spunea...

I hadn't heard the story or your Macedonia outreach before. It sounds amazing!